Långt svar på teorifrågan!

Goli om Schemaaaat:
Hej Ajnaz.
Undra bara hur du gjorde när du plugga teorin ? Någon speciell hemsida med frågor? Råplugga du boken? Finns ju så mycket extra med i boken som inte kommer upp på teorin.
Hade varit kul och veta vilken teknik du använde eftersom jag har teoriprov snart!

SVAR: Hej!! Vet inte ifall detta är Gollan eller inte haha, i så fall kunde du ju bara frågat på msn? Men i alla fall. Jag hade ingen teknik överhuvudtaget.
Jag började övningsköra i början av september 2009 men fick teoripaketet en månad innan det. Så under den månaden läste jag genom HELA boken och markerade (med överstrykningspenna) allt som jag ansåg var "viktigt". Det blev ju mycket markerat med tanke på att ALLT kändes superviktigt i början haha, så därför tog det också tid..
Jag läste nog genom HELA boken mellan 6-7 gånger innan själva teoriprovet i april. Men i januari/februari började jag att göra prov på körskolan också, alltså samtidigt som jag läste i boken liksom.
Jag gjorde en massa prov fram tills jag blev godkänd på alla faser (A, B, C, F), och därefter gjorde jag repetition & slutprovs-faserna också. Jag gjorde alltså proven tills jag blev godkänd på dem! Jag gjorde kanske 5-6 prov på varje fas.
På datorn här hemma hade jag runt 20 teoriprov som jag fått av en vän (Abu Jihads teoriprov om du har hört talas om dem?). Proven var som riktiga teoriprov med blandade frågor. Jag gjorde bara runt 8 av de proven någon veckan innan mitt teoriprov.
Mitt enda tips: Läs boken några gånger och gör därefter bara EN MASSA PROV!!! Gå bara tillbaka till boken ifall det är något som du VERKLIGEN inte förstår. Mitt problem var Fordons-delen, så den delen läste jag nog 10 gånger i boken haha.

Anonym om dags för mat och film:
vad är det ni säljer på nb? och hur mkt får ni per sälj? :P undrar bara eftersom jag själv testade attt vara telefonförsäljare men d gick åt helvete haha och så fick jag huvudvärk efter varenda pass

SVAR: Vi säljer allt möjligt; underkläder, tilläggstjänster till försäkringar, klockor, figuriner osv.
Lönen är olika beroende på vad man säljer. På underkläder får man t.ex. ett särskilt snitt i slutet av månaden, och det snittet avgör vilken timlön du får för hela månaden. Och jag kan inte alls snitten utantill. Men jag har haft timlöner mellan 70 kr/h till 110 kr/h, så det beror alltså på vad/hur mycket man säljer. Vissa får mycket mer i timlön, vi är duktiga på NB:D.
Huvudvärk har jag också fått många gånger, men det är oftast pga att jag sitter framför datorn i 4 timmar i sträck. Själva telefonförsäljningen får jag inte huvudvärk av haha, för varje jobbpass är bara 4 timmar, så det är skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0