Money is funny

Det finns sååå mycket jag vill ha och som jag behöver inför våren/sommaren. Vill ha fina tunikor, fina klänningar, fina strumpbyxor, ballerinaskor, shorts i olika modeller, snygga vårkavajer, höga sommarskor osv.. Men jag kan hålla mig lite till!! Jag har lyckats spara ihop en hyfsad summa pengar hittills. Så jag ska inte shoppa förrän i slutet av april då jag får nästa lilla lön:)

Jag hatar att gå in i en butik och köpa 10 plagg bara för att jag KAN. För då kommer jag inte köpa det jag VERKLIGEN vill ha. Det har hänt mig ett X antal gånger. Och det slutar med att jag går in i en annan affär veckan därpå, och där hittar jag finare grejer och får ångest.. Jag har slutat upp med att handla "spontant" bara för att man fått sin "lön".
Jag gillar den känslan av att kunna gå runt på stan när jag vill, och om jag hittar något som jag vill ha så kan jag köpa det. Jag vill kunna gå ut och festa och dricka hur många drinkar jag vill. Jag vill kunna ta taxi om jag känner för det. Jag vill kunna äta goood mat ute på restauranger om jag känner för det. Ni förstår.
Jag gillar att HA pengar mer än att SLÖSA pengar. Jag är dock en väldigt generös person. Snålhet existerar inte i min värld.

Mina föräldrar tycker att jag är dum i huvudet haha. De fattar inte varför jag sparar ihop mina egna pengar när jag lika gärna kan be dem om pengar? Men ja.. LÅT MIG! hahah. Har faktiskt redan lagt undan 2000 kr till vår resa i sommar. Och det vet inte mina föräldrar om. De tror att de ska betala för hela resan. Surpriiiise!

Okej vi ses, pallar inte skriva mer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0