Medical university of Gdansk

Jag gick upp halv 6 i morse och begav mig mot Göteborg. Nu är jag hemma igen och det har varit en jättelång dag med sammanlagt 6 timmars tågresa, 2 timmars intagningsprov, muntlig intervju, lång väntan på resultat osv.
Som sagt, jag är för trött för att gå in på det just nu...
men..

JAG HAR BLIVIT ANTAGEN TILL LÄKARUTBILDNINGEN I GDANSK :D

Det känns väldigt bra, men det känns samtidigt overkligt. Jag förstår att jag har kommit in, men jag förstår samtidigt inte att jag kommer flytta till ett annat land, och plugga i 6 hela år!! 
Innan var jag nervös inför hela dagen och provet, men nu när jag är antagen så är jag nervös inför de tuffa studierna! Men jag tänker såhär: Jag pluggar hellre IHJÄL mig i Polen än att gå och nöja mig med någon annan utbildning här i Sverige. Jag hade ju kunnat välja någon annan linje här i Sverige, och dessutom slippa ta ett enormt studielån. Men det finns inget jag hellre vill läsa än läkarlinjen.
Bra studiemiljö, ny skola, nytt folk, nytt land. ALLT KOMMER VARA NYTT! :D
Detta kommer gå super :)

GODNATT


Kommentarer
Postat av: helenis

GRAAAAAAAATTIS AZIZAM!!!! Sa ju att du skulle komma in:) njut nu av familjen(!!!), vännerna, och små saker som man tar för givet innan du flyttar!! booosss

2010-06-09 @ 00:09:45
Postat av: sofia

du är så GRYM, verkligen en person att se uppp till

2010-06-15 @ 00:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0