Hur jag sminkar mig till vardags!

Vad jag gör, och VARFÖR:

1. Ansiktskräm: Huden fuktas. Om man tar foundation på torr hud så ser man den torra huden genom sminket. Men det beror också på vilken foundation ni har.

2. Foundation: Huden ser jämn och fin ut. Glöm inte att använda SAMMA färg på foundation som er hy. Det är inte meningen att foundation ska "synas". Vissa tjejer använder däremot foundation med mörkare nyans. Men jag tycker att det är så jävla äckligt och fult så jag rekommenderar det INTE!

3. Concealer: (Bara ifall det behövs). Concealern använder ni för eventuella blemmor/finnar/ärr/utslag/röda områden/mörka ringar under ögonen etc. Listan är lång. Men har ni ofta problem med hyn så rekommenderar jag att ni köper en BRA concealer som inte försämrar era eventuella problem med hyn.

4. Puder: Puder jämnar till hyn efter att man tagit foundation och concealer. Dessutom så sitter bl.a. rouge bättre på ansiktet ifall man använder puder först.

5. Ögonbrynspenna: Jag klarar mig inte utan den! Man brukar använda pennan ifall man har ljusa ögonbryn och vill fylla i dem lite grann. Men man kan också använda det ifall man har plockat ögonbrynen fel och inte vill att det ska synas.

6: Ögonfransborste: Borstar ögonfransarna. Rekommenderar det främst till tjejer som har långa ögonfransar. Jag "borstar" mina ögonfransar varje natt innan jag ska sova och så fort jag har vaknat. Detta gör att era ögonfransar inte ligger "huller om buller", och det blir lättare (och finare) att ta mascara.

7. Mascara

8. Rouge:
Använd inte så bruna toner, utan mer rosa toner. Det är självklart individuellt. Men tänk på att ansiktet blir "rosa" när man rodnar, inte brunt haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0