FRÅGOR OCH SVAR

Anonym om FRÅGOR OCH SVAR:
ahaha vad föredrar du brgar eller petri? tänk nt på att du har gått på borgar, vilken e bättre tror du.

SVAR: Alltså jag tycker faktiskt att Borgarskolan är bättre än St Petri. Men egentligen finns det ingen större skillnad mellan skolorna. Men jag tycker att Borgar har högre standard. Och bättre rykte. Och sjukt bra lärare osv. Eleverna var däremot skittråkiga.
Jag rekommenderar att du deltar i olika föreningar! Dom har det roligast!!

u om ONSDAGENNNNNNS:
tack för ditt svar om körningen :) men vad tror du om man inte kan köra alls,å skriver in sig på en intensivkurs? alltså att man lägger upp 30 lektioner på 3 veckor då man kör dubbellektion varje dag. tror du inte man lyckas ändå? imed de är intensivt, inga pauser. eller tror du det kommer behövas fler tror du?


SVAR: Alltså jag tror inte att det är omöjligt att få körkort med intensivkurs. Men alltså.. det enda skillnaden jämfört med "vanlig takt" är ju att du har lektioner OFTARE under en kort period. Men det är ju fortfarande samma antal lektioner, och man har samma förberedelser inför varje lektion osv.
Det spelar alltså ingen roll hur ofta du har lektioner, för du kommer lära dig att köra bil på samma sätt i vilket fall som helst. Den enda skillnaden är ju att du får körkortet SNABBARE med intensiv kurs eftersom att allt är inbokat tätt ihop.

Jag tror att den största skillnaden mellan de olika takterna är att man pluggar teori typ varje dag när man tar intensiv kurs, vilket gör att du lär dig teorin och KAN allt efter endast 3 veckor. Men det känns som att man antagligen kommer behöva fler körlektioner =/..
Istället för att köra 2 lektioner varje dag (alltså dubbellektion) så behöver man kanske 3 lektioner typ varannan dag. Så man kör alltså 3, 2, 3, 2, 3 varje vecka om du förstår hur jag menar. Då får man alltså köpa 9 lektioner extra.

Men alla människor är olika. Körning är som att cykla. Vissa lär sig jättesnabbt, och vissa behöver mer tid på sig. 
T.ex. min bror fick sitt körkort på UNDER 3 månader. Han körde med vår pappa ungefär 10 gånger, och resten tog han på körskolan. 
Vissa människor lär sig liksom direkt. Så du får ju prata med någon körskola och fråga vad de tycker! Jag tror att det kan bli svårt med endast 30 lektioner.. men absolut inte omöjligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0