FRÅGOR OCH SVAR

Anonym om Tisdagen!:
vad tycker du om st petri skola?

SVAR: Haha, bra fråga. Tycker att den är jättetråkig (utseendemässigt). Det ser liksom likadant ut över hela skolan. Men annars är det en jättebra skola.

Anonym om onsdaaaaaoog:
hej you. en fråga, dina körkortslektioner, känner du att de hjälpte dig? eller behöver du ytterligare paket och övning? kunde du köra från början? kan du köra bra nu?

mot om onsdaaaaaoog:
hej you. ang dina körlektioner, tyckte de var bra? har du lärt dig köra? bra? kunde du köra från början?

SVAR: Vet inte om samma person skrev båda frågorna haha. Men i alla fall.
Nej jag hade ALDRIG kört bil förrän jag började övningsköra på körskolan. Körlektionerna är självklart skitbra. Men när man tänker "30 lektioner" så tror man att det är jättemycket. Men ungefär 15 min av varje lektion går åt till snack, förberedelser osv. Så det är inte så mycket som man tror.
Men jag tycker definitivt att man ska BÖRJA köra på körskola om man aldrig har kört tidigare. Man lär sig RÄTT sätt från första början.

Just nu så kör jag "på riktigt" om man säger så. Jag har kört överallt; statstrafik, motorväg, landsväg osv. Men NEJ, jag är inte superduktig. Man kan väl säga såhär. Om jag hade haft tillgång till en bil så hade jag kunnat köra den hur lätt som helst. Men jag gör fortfarande misstag när jag t.ex. växlar, svänger osv. Jag stannar när jag inte borde stanna, jag glömmer att stanna när jag SKA stanna, jag svänger i för höga hastigheter osv. Och jag är JÄTTEDÅLIG på att titta i speglarna, så jag vet oftast inte vad som pågår bakom mig haha. Och sen kan jag ju inte all teori heller. 
Ja, ni förstår hur jag menar.

Jag ska inte köpa några fler paket utan jag har endast köpt ETT paket med 30 lektioner.
Jag har kört 25 lektioner och har 5 lektioner kvar av mitt paket. Men dem har jag bokat in i början av december eftersom jag vill köra lite med min pappa innan jag tar dem lektionerna. Vi letar just nu efter en manuell bil, och på söndag ska vi gå på handledarkursen så att vi får vårt tillstånd.
Sen kommer jag självklart köpa fler lektioner om jag känner att jag behöver det, samtidigt som jag kan köra med min pappa:). Så det blir en bra balans!
Så om man BARA ska köra på körskola så kan det bli en hel del lektioner.. minst 40 i alla fall.
Hoppas mitt LÅNGA svar hjälpte :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

ahaha vad föredrar du brgar eller petri? tänk nt på att du har gått på petri, vilken e bättre tror du

2009-10-28 @ 23:41:03
Postat av: Anonym

menar att du gått på borgar

2009-10-28 @ 23:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0