vaccineras eller inte vaccineras?

Nu ändrades mina planer..
Jag läste nyss i min kallelse för vaccination att man inte ska vara förkyld eller ha ont i kroppen när man tar sprutan. Så jag tror det är bäst att jag inte går och spinnar idag. Vill inte få träningsvärk eller något sånt.

Kallelsen är till imorgon men jag vet fortfarande inte om jag ska bli vaccinerad eller inte.
Jag är tveksam över sprutan.. jättemånga har blivit sjuka på grund av den. Och då menar jag inte att dom får influensaliknande symptom. Utan jag syftar på allvarliga problem.
Jag bryr mig faktiskt inte om jag får svininfluensan, för jag tror ändå inte att jag är i riskzonen att bli extremt sjuk. Men jag är rädd för hur ANDRA kan reagera om jag smittar dem. Så jag kommer bara ta sprutan för alla andras skull, inte min egen. Vill liksom inte smitta mina föräldrar eller några stackars små barn.

Om jag inte tar sprutan så ska jag träna imorgon istället.
Men nu är frågan.. vad faaan ska jag göra idag då? Har ni sett vädret.. fyfan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vaccinet dödar inte utan svininfluensan gör det. Man behöver inte tillhöra en riskgrupp för det kan uppstå komplikationer som kan gör att det blir allvarligt barn och vuxna mellan 19-29 år har drabbats värst detta kan bero på att just dom inte har genomgått någon influensa under uppväxtiden och blir då sjukast även dom som är äldre har fått komplikationer man vet inte idag vem som klarar sig och vem som inte gör det biverkningarna är ont i armen någon dag feber kan man ha i 1-2 dagar och huvudvärk jag har själv vaccinerat mig och hade ont i armen i 3 dagar inget mer man tog panodil vaccinet håller i 9-10 månader inte i all evighet får du influensan kan du få allvarliga biverkningar också av sjukdomen

2009-11-09 @ 15:45:17
Postat av: Anonym

http://vitamera.se/artikel-fragor-och-svar-om-svininfluensan-p69.html



LÄS HÄR INNAN DU VACCINERAR DIG!

2009-11-09 @ 16:02:01
Postat av: Anonym

Jag vaccinerade mig idag tänker presis som du. Jag vaccinerar mig för småbarn och riskerar inte att smitta andra. Man får bara någon sorts muskelvärk i armen bara.

2009-11-09 @ 22:21:34
Postat av: Anonym

Och du med den länken där uppe är ju inte klok. Kom med en källa som är FÖR vaccinering. Inte mot och vill sprida rädsla? helt ärligt.

2009-11-09 @ 22:29:32
Postat av: Anonym

snälla du länken är inte ens från sjukvården gå in på www.regionskane.se eller världhälsoorganisationen och smittskyddsinstitutet det är dom som är insatta och har koll på allting. Lycka till

2009-11-10 @ 09:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0