Nära döden upplevelse

Har aldrig varit så rädd som jag var idag.
Jag sov 10 timmar inatt, och det var så jävla skönt. Men när jag vaknade så var jag fortfarande utmattad, så jag ville verkligen INTE övningsköra. Hela min kropp var seg. Till slut bestämde jag mig för att ändå köra en stund, för mamma skulle in till jobbet i stan, och jag skulle också jobba. Så vi körde..

När vi ska ut från vårt "område" och ut på den stora vägen så måste jag såklart titta åt höger OCH vänster. Det är ju JAG som har väjningsplikt. Men det gjorde jag inte.. Jag tittade BARA åt vänster eftersom att jag skulle svänga vänster. Jag såg en bil jääääätte långt bort (till vänster) och började köra ut. Från INGENSTANS skriker pappa BROOOOMSAAA! Så jag bromsar och tittar åt min höger. 2 bilar passerade mig och jag hamnade i chocktillstånd. Jag tittade inte ens till höger. Hade jag kört ut någon meter till så hade båda bilarna krockat in i min bil. Pappa var så jävla arg, och det gjorde han rätt i.
MEN! Det VÄRSTA var när jag tittade åt min vänster igen innan jag skulle fortsätta köra.. Jag såg att den ensamma bilen började närma sig. Jag försöker starta bilen men jag får motorstopp. Jag får panik och kan inte starta bilen igen, så pappa tog tag i både växelspaken OCH ratten OCH nyckeln. Jag tittar mot bilen till vänster och den bromsar inte?! Det var ju jag som var i vägen, jag stod ju MITT PÅ hans väg. Men han borde ändå bromsa när han ser att jag blockerar hela hans väg.
Jag tittar till min vänster och ser att han till slut tvärbromsar. När han stod stilla så var hans bil knappt en halv meter ifrån vår bil. Hade han inte bromsat i tid så hade det varit kört. Utan tvekan. Han hade krockat rakt på min sida.
Nu när jag tänker tillbaka kan jag inte ens fatta varför jag INTE tittade åt höger på en såååå stor och bred och TOM väg. Bilarna var ju så uppenbara..
shit.. jag har lärt mig en stor läxa. Det var det hemskaste jag någonsin varit med om


Kommentarer
Postat av: Anonym

oj låter inte kul :O

2009-11-22 @ 21:46:51
Postat av: Lolo

det är ute i praktiken men lär sig mkt :P

2009-11-23 @ 17:15:41
URL: http://insidemyheart.blogg.se/
Postat av: Karolina

fan så hemskt, hände något liknande mig också faktiskt haha

2009-11-29 @ 20:33:30
URL: http://supersimic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0