Långt svar

Anonym om My nationality:
hej ajnaz! du verkar vara en smart och bra tjej. jag och min pojkvän har varit tsm över 2 år och det tog slut idag. ena sekunden känns det rätt och bra andra sekunden e det skit jobbigt och all min ork är som bortblåst. vad ska jag göra . vill bara komma över förhållandet så snabbt det går. jag vet att jag kan det.. min ända rädsla är att se honom med någon annan men samtidigt känns det lite skönt att det är över även om jag kommer sakna vissa grejor. vi hade ändå byggt någon sorts vardag ihop...


SVAR: Hejj! Eftersom att ni har gjort slut nyss så känns allting ganska nytt.. Du har nog inte riktigt insett att det verkligen ÄR slut. Efter ett så långt förhållande så kan det ta ett par veckor innan man verkligen inser att man är singel. I början kommer du antagligen känna en skön känsla, att du är fri och mår bra utan honom. Men efter ett tag kanske du börjar må sämre, och börjar sakna honom en hel del. Detta är fullkomligt normalt, för det är ju klart att man saknar en person som man har umgåtts med i 2 hela år, och pratat med varenda dag.

Precis som du säger så byggde ni upp en vardag tillsammans. Ni är vana att prata med varandra varje dag. När man helt plötsligt bryter den kontakten så kan det kännas jättejobbigt. Man känner sig jätte ensam och vill bara ha killen tillbaka. Man börjar inbilla sig att han helt plötsligt pratar med någon annan tjej. Men för varje dag som går så kommer allting kännas bättre. Jag kan LOVA dig att OM den här killen verkligen älskade dig så kommer han inte träffa någon annan tjej på ett bra tag. Killar är inte lika känsliga som oss tjejer, men om han verkligen älskade dig så kommer han inte glömma dig så lätt. Du kommer kunna glömma honom i lugn och ro, utan att oroa dig för andra tjejer. Om han däremot är en skitstövel som börjar träffa en ny tjej direkt, då vet du att han ändå inte förtjänar att ha en bra tjej som dig. Då var det lika bra att ni gjorde slut.

Men du måste vara beredd på att det kommer ta tid innan du glömmer honom helt och hållet. Det låter ju som att du verkligen vill komma över honom. Men det brukar vara svårt i början. Men som sagt, ta en dag i taget.
Börja fundera över ifall du verkligen vill vara singel eller inte. Ibland vet man inte vad man har förrän man har förlorat det..
Det är normalt att all din ork försvinner, att du saknar det ni hade osv. Men börja fundera över ifall du bara saknar någons närhet, eller om du verkligen saknar HONOM.
Om du vill glömma honom så är det även bäst att du inte pratar med honom på ett tag. Du behöver inte bli ovän med honom, utan säg bara att du behöver lite tid för kunna glömma honom, och att du hör av dig igen när allt känns bättre. Tro mig, han kommer att förstå. Men det är individuellt. Vissa klarar av att ha kontakt med sitt ex, medans andra mår sämre utav det. Gör det som känns bäst.

Hoppas att allt löser sig! Förlåt för mitt långa svar haha. Vet inte om du fick något bra svar på din fråga :(


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var jag som skrev frågon. Tack så mycket säger jag bara! kändes som ett riktigt bra svart och du förstår verkligen. Dina vänner borde vara sjukt tacksamma för dig. Du verkar vara en underbar och smart tjej. Önska det fanns fler som dig :). Tack <3

2009-11-04 @ 18:16:56
Postat av: jassi

hahahhaha , detta samtalet är rätt naturligt för ajnaz hon har upprepat det måååånga gånger . men ja hon är underbar nawi ( få inte luft nu ) hahahha

2009-11-06 @ 13:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0