Jag är vaccinerad!

Jag gick efter magkänslan och det kändes som det bästa valet. Och min pappa sa en bra grej: "Varför ska man riskera att få svininfluensan och till och med riskera att DÖ av sjukdomen. Jag vill inte dö av en sån onödig liten grej när jag kan förhindra det". Och han har ju rätt. Om jag kan förhindra att bli smittad så gör jag hellre det..

Enligt artikeln igår så kommer VAR TREDJE svensk bli smittad av svininfluensan om vaccinet inte hade funnits. Så dem som inte är vaccinerade är fortfarande i en osäker position..
Jag ångrar inte att jag vaccinerade mig, men jag är inte glad över det heller.
Men jag rekommenderar att ni gör det.

Vaccinerade mig vid halv 3 tiden idag, två timmar sen alltså, och jag känner inget i armen än. Men jag är beredd på det värsta haha. Alla jag känner har fått extremt ont i armen av vaccinet.. men det brukar komma över natten så vi får se imogon :(


Kommentarer
Postat av: maria

ska vaccinera mig imorgon.

har du fått nå andra biverkningar? :O

2009-11-10 @ 17:20:54
URL: http://imaria.blogg.se/
Postat av: Matilda

Du dör absolut inte av flunsan om du inte har astma eller är överviktig ;)

2009-11-10 @ 17:32:34
URL: http://cockedandloaded.blogg.se/
Postat av: L

Jag ska inte ta den :D

2009-11-10 @ 17:42:07
URL: http://lifelikeshit.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är väldigt liten chans att man dör av influensan:P

2009-11-10 @ 18:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0