Svar på kommentar

Det dära om Valborg..
Hela min poäng var att jag har märkt att fler och fler personer börjar se Valborg som en dag där man borde dricka. Det har blivit någon skum tradition. Men precis som att alla människor inte följer alla traditioner så följer inte alla denna traditionen heller. Så jag menar inte att alla personer ser valborg som en fylle-dag. Jag menar bara att DEM som gör det är löjliga.
Hoppas ni förstår nu.

Och det dära med natur/natur.
Natur/natur är en av de svåraste linjerna man kan läsa på gymnasiet. Många som läser samhälle säger att deras linje är otroligt svår. Men skillnaden är att dem som läser samhälle endast har teoretiska ämnen om man ska jämföra med oss naturelever. När man har teoretiska ämnen så kan man läsa en grej 10 gånger, och sen kan man det utantill. Men i natur måste du förstå saker och ting för att kunna klara det. Som matte, fysik och kemi-ämnena. Så ja, natur/natur är otroligt jobbigt.

För er som läser min blogg ser det kanske ut som att jag har mycket tid att göra annat. Men det har jag egentligen inte. Jag brukar inte umgås med mina vänner på vardagarna, men det händer att man träffas över en fika eller går på stan lite. Men det händer inte ofta. Ju mer tid jag spenderar ute, desto mindre tid får jag över för plugget, och då sitter jag uppe hela natten och pluggar istället.

Träning har jag börjat förstå mig på faktiskt. Innan trodde jag att jag inte skulle hinna träna bara för att jag hade mycket att plugga. Men sanningen är ju den att alla har tid att träna 30 minuter per dag. Jag kan förstå er som måste åka en lång väg till träningen. Då förlorar man mer tid och energi.

Och festa gör jag endast på helger. Jag brukar festa ungefär varannan helg. Eller så festar jag typ en fredag ELLER en lördag, inte båda dagarna.
För mig är inte "avslappning" att festa. Efter en jobbig skolvecka vill jag bara kunna sitta och titta på en film och äta en massa goda saker och bara sooooova hur mycket jag vill. Det är mysigt att göra sånt med vänner eller med min pojkvän.

Natur/natur kräver mycket engagemang, tålamod och uthållighet. Annars är det typ kört hahaha.
Hoppas det blev lite klarare nu:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0