Money problems..

Tack för alla kommentarer om jobbet.. jag tror faktiskt inte att jag ska ta det. Mina föräldrar tycker heller inte att det är värt det. Samtidigt får jag lite ångest eftersom jag verkligen undrar om jag hade varit duktig på jobbet.. för i så fall går jag miste om jävligt bra arbetserfarenhet, och framförallt pengar!
Jag har faktiskt inte bråttom med att jobba alls. Hade jag fått välja så hade jag bara velat ta det lugnt året framöver, särskilt efter allt slit under de 3 senaste åren.
Men jag har alltid levt på studiebidrag, och ifall jag har velat handla kläder osv så får jag pengar av mina föräldrar. De är verkligen generösa ifall jag behöver pengar. Men jag brukar nästan aldrig be pengar, jag brukar faktiskt klara mig på studiebidraget, tro det eller ej.. men hur blir det under sommaren? Eller året framöver? Jag kommer alltså BARA leva på mina föräldrar då, och det känns inte alls bra. Jag har aldrig varit en jobbig unge som krävt pengar hela tiden, och det är jag jävligt stolt över. Jag har lärt mig att man inte behöver utnyttja saker och ting bara för att man kan. Och det är därför mina föräldrar inte vill att jag ska jobba, för jag har aldrig behövt mycket pengar för att må bra. Men efter denna månaden så kommer det ju bli så att jag kommer behöva pengar hela tiden eftersom jag inte får studiebidrag. 

Så ja, ni kan förstå att jag behöver ett jobb.
Men ska tänka på saken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0