Frågor och svar

Tack för alla frågor :D. Egentligen gör jag ju det för er skull, för jag vill att ni ska lära känna mig mer eftersom jag inte brukar vara så "öppen" i mina vanliga inlägg haha

vad har du för planer till studenten? hur ska din dag se ut? och hur ska du se ut?
Vi vet ingenting om vår studentdag hittills haha. Men på morgonen ska vi ju ha champagnefrukost med klassen vilket kommer vara jättekul eftersom alla i klassen inte brukar umgås med varandra i vanliga fall. Vår utspark är runt 17.00 - tiden. Jag har för mig att vår klass har fått tiden 17.10. Sedan ska min klass åka runt i stan på ett stort flak som också har en DJ :D Nice!! Hoppas bara det blir bra musik, med eller utan DJ. Vid 7-tiden ska jag hoppa av från flaket och gå till min studentfest som min familj håller i. Den ska vara i en lokal mittemot Heleneholms gymnasium här i Malmö. Där kommer förhoppningsvis alla familjevänner och vänner och familj vara! Hoppas att allting går bra bara!
Om jag ORKAR på kvällen så ska jag på Borgars studentfest som kommer vara på Luftkastellet som ligger en låååång bit utanför Malmö. Jag tror det tar runt 40 minuter med buss, så jag är inte 100% säker på att jag kommer sticka dit. Jag kommer stanna på min egen fest om den blir jättelyckad såklart. Dessutom så ska inga av mina vänner eller min pojkvän följa med till Luftkastellet :( Så det blir nog roligare att stanna på studentfesten då..

 


ska du resa nångonstans på sommaren? isåfall var? har du varit i iran
Ja jag ska faktiskt till Iran i augusti med min bror:D Kommer nog bli jätteroligt eftersom jag åker med honom. Har varit där 3 gånger tidigare, år 2001 med familjen, 2004 med mamma & pegah, och 2006 med mamma. Tidigare resor har inte varit så roliga så jag har inte velat åka tillbaka dit direkt. Har alltid fått problem med myndigheter, med pass och sådant. Så jag är "rädd" att åka dit igen. Om det är NÅGOT land man inte vill få problem i så är det Iran, så ni förstår mig kanske. Har helt enkelt alltid haft otur när jag åkt dit. Men denna gången ska jag dit i 3 veckor med min bror, så det blir säkert kul! Vill egentligen dit 2 veckor.. men vi får se hur det blir. Vill liksom inte åka hem ensam

vem liknar du? mamma eller pappa? du är söt
hm jättesvår fråga.. alltid när jag träffar på mammas väninnor så säger dem att jag liknar min mamma jättemycket. Men jag liknar även min pappa. Jag har fått mitt humör och beteende från min pappa, och mitt lockiga hår har jag fått av mina fastrar. Alla 4 fastrar har exakt likadant hår som jag, medans mammas familj har rakt hår. Så ja.. det är lite olika:D

Om jobbet: jag tycker att du ska ta det :) för tro mig efter studenten o allt de så
 kommer du ångra att du inte tog det.
Jag har faktiskt planerat att ringa dit och fråga vad de tycker att jag ska göra. Om vi hittar en lösning så tar jag jobbet, för jag vill VERKLIGEN ha jobbet. Men det är omöjligt för mig att börja på jobbets "heltids-utbildning" en vecka INNAN juni. Jag har fortfarande skola då, och min student är inte förrän den 3 juni, så jag har ingen möjlighet att kunna gå på utbildningen då..

när fyller du år?
18 februari :D

har du pojkvän? hur träffades ni? hur länge har ni varit tillsammans? hur är han?
Har redan berättat om hur vi träffades i ett tidigare inlägg, men kan svara kort denna gången.
Jag och Danne gick på samma skola förra året (han tog studenten 2008), och vi hade aldrig pratat eller "sett" varandra. Men en dag kommenterade han en skitrolig sak på en bild på min bilddagbok, så började vi prata eftersom jag sa att jag kände igen honom bla bla. Vi klickade direkt och efter 2-3 dagar skulle han till Göteborg med sina kompisar. När han kom tillbaka fick jag ett sms av honom. Jag var på stranden och efteråt var jag ute med mina vänner, så han sms:ade mig vid 9-tiden på kvällen och skrev: "är det inte lite för sent för att vara på stranden nu haha". Så jag märkte direkt att det var honom. Hade inte hans nummer, han tog mitt nummer från min msn eftersom jag hade skrivit den i mitt msn-namn just den dagen.
Den 24 maj har firar vi vår 10-månaders dag hihi :D.
Danne är den roligaste människan som finns, och han får alltid ALLA att skratta med sina roliga kommentarer. Jag har aldrig sett honom ledsen eller arg, han är alltid så himla glad, vilket också gör mig superglad. Han är väldigt omtänksam och kärleksfull, och han bryr sig verkligen om alla :). Underbar är han

Vem är din bästa vän och varför?
Jag har ingen "bästa vän" utan jag har många nära vänner. Mina allra närmaste vänner är Rebecca och Jasmine eftersom vi 3 har känt varandra i ungefär 10 år. Jasmine har jag varit kompis med sen 3:e klass, och Rebecca har jag känt ända sen dagis. Så vi har en lååång historia bakom oss. Det finns ingen jag är mer ärlig och öppen mot än dem två, så de är mina närmaste vänner :). Vi förstår varandra och vi känner varandra ut och in.

Vad lyssnar du på för musik?
Allt möjligt förutom Rock och klassisk musik. Jag lyssnar på 80-tals musik, R&B, Hip Hop, Pop, allting! Min idol är och kommer alltid att vara Michael Jackson, men jag lyssnar oftast på R&B musik, det är min favorit musik :)

Favoritlåt?
Hm.. så himla svårt. Får återkomma till den..

Favoritartist?
Michael Jackson!

Syskon?
Världens bästa storebror som heter Araz. Han är 25 år och är tandläkare i Växjö :)

Favoritplagg?
Mina leggings och vissa festklänningar.

FavoritmaT?
Persisk mat, kycklingfilé, Whopper Meal, Big Mac o co., Kina mat, Thai mat, Tacos osv osv..

Har du färgat hår eller är det där din riktiga hårfärg?
Japp jag har min naturliga hårfärg just nu. Har färgat mitt hår 2 gånger bara, och då har jag färgat det liiite mörkare så att det har varit mörk mörk brunt. Skitsnyggt var det. Första gången jag färgade mitt hår var sommaren 2007 tror jag. Sedan färgade jag om det till samma färg ungefär 1 år senare. Kan visa bild senare, skitsnyggt var det!

Vart köpte du din studentklänning? riktigt fin..
www.stylebystars.com :D

Vad är det roligaste som någonsin hänt dig?
Så himlaaa svårt ! Jag får svara på denna senare haha.
Idag somnade jag på kemilektionen och satt längst ut på sån "rad". Från ingestans vaknar jag av att min lärare säger: "Någon får nog hålla i Ajnaz för hon ramlar snart av stolen". Så jäävla roligt och pinsamt. Kommer aldrig glömma det hahaha

Vad är det mest romantiska någon gjort för dig?
När Danne kom hem till mig på min födelsedag med en stor bukett med underbart fina blommor. Blev så jävla glad.

Du verkar skitbra i skolan, har du några bra tips?
Lägg ner tid på det du verkligen vill klara av. Ignorera frestningar från utsidan. Ibland behöver man komma bort från plugget, men om man har vänner som är ute jätteofta så kan man lätt bli distraherad och känna att man vill följa med ut. Lösningen är att försöka tänka på att allt slit en dag kommer vara värt det. Då kommer du förstå varför det var bra att du la ner tid på att plugga.
Ett annat tips är att sova ut väldigt mycket. Jag gör tyvärr inte det, utan får bara 6-7 timmars sömn varje natt, vilket är för lite för mig. Om du är trött när du kommer hem från skolan.. SOV! Sov direkt och sov inte längre än 1 timme. När du vaknar är du superpigg.
Ett annat tips är att ha något gott att äta medans du pluggar. Se det som en belöning till allt slit.
En sak som funkar för mig när jag ska plugga inför prov är att ANTECKNA! Läs i boken och anteckna alla viktiga saker samtidigt, men ignorera allt som du känner att du REDAN KAN. Annars kan det bli så att man skriver ner allt som står i boken, och då har man antecknat i onödan. Sedan ska du alltså plugga på dina anteckningar och INTE boken. Man bör har antecknat klart ungefär 2-3 dagar innan provet, för då har du 2-3 dagar att plugga på anteckningarna. Börja alltså i tid med att anteckna. Det krävs tålamod och energi.
Det är BEVISAT av egen erfarenhet att det hjälper att anteckna ner saker och ting. De gånger jag INTE har antecknat inför ett prov har jag fått sämre resultat. Och det är eftersom man glömmer vissa detaljer som man inte skrivit ner.
En sak som jag heller inte brukar göra är att läsa anteckningar som man har skrivit under skoldagen. Det bästa är att läsa dem direkt när man kommer hem, så att man försöker förstå det redan då. Annars kan det bli så att man inte fattar sina anteckningar om man läser dem för FÖRSTA gången precis innan provet.

Och jaa.. jag pluggar ganska mycket. Jag gör alla mina läxor eftersom jag planerar bra. Man måste kunna planera, och man måste klara av pressen att göra flera olika läxor på en och samma dag. Det går inte att göra EN sak i taget, för då kanske man lägger undan andra läxor. Så försök göra alla era läxor, det är väldigt viktigt.
Och jag börjar alltid plugga till ett prov minst 3-4 dagar innan. Eller jag försöker iaf. Det funkar i alla fall inte med att börja plugga dagen innan. Det funkar VERKLIGEN inte. Tro mig. Jag får inte MVG på alla mina prov, och oftast beror det på att jag började plugga för sent och fick panik. När man är stressad och har panik så tappar man all koncentration. Så slappna av!

Kommentarer
Postat av: Hale

Har du tips på nån bra plattång? :)

2009-05-08 @ 19:59:13
Postat av: Anonym

ohh tack så mkt för all tips:).Ska verkligen försöka göra allt detta du skrev ner till mitt nästa prov:D.. som e förmodligen nu snart haha.Man får alltid så mkt plugg den sista månaden innan sommarlovet:(

2009-05-08 @ 20:05:23
Postat av: Anonym

ajnaz:)? hur skaffar man blogg:$??

2009-05-08 @ 21:28:27
Postat av: Anonym

har du någon aning om varöfr rebecca inte skriver blogg längre:(??

2009-05-08 @ 22:00:06
Postat av: sofia

taaack för tipsen om pluggning :D!! ska börja anteckna nu direkt haha!

2009-05-09 @ 14:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0