Jag hatar mitt liv

Jag orkar verkligen inte mer.
Varje natt när jag sitter här så drar jag samma slutsatser.
På dagen när jag vaknar så verkar allting okej. Men när det blir kväll så börjar jag inse hur olycklig jag verkligen är.

Jag orkar inte med min vardag. Jag orkar inte se alla så lyckliga medans jag bara vill brista ut i gråt varje minut. Ni vet den klumpen i halsen som vill komma ut på grund av olika anledningar.

Om jag kommer in i Danmark så blir allt kaos. För jag är absolut inte redo att flytta. Jag kommer inte klara utbildningen ifall jag kommer in nu känns det som. Jag är inte redo för något utav det. Och just nu känner jag mig så extremt ensam att studentlivet kommer få mig att hamna i depression.

Men just nu vill jag bara bort från Malmö. Jag vill inte ha samma rutin varje dag.
Men om jag inte kommer in i Danmark så kommer jag vara fast här. Och jag hittar inget jobb. Och alla mina vänner har sina egna liv, sina pojkvänner, sina jobb.
Vad ska hända med mig?
Jag trodde att ALLT mitt slit och alla uppoffringar skulle leda till någonting. Till någonting positivt. Men allting har vänt sig emot mig.

Oavsett vad som händer med Danmark så kommer jag må dåligt. Det har jag insett nu. Vad ska jag nu hoppas på?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Negativa tankar gör en bara deprimerad. Jag kan tänka mig att du mår dåligt men det är bara du som kan få dig själv att må bra också. Du har kämpat med natur så jag tycker att om du kommer din på Danmark så borde du gå, du är en smart och intelligent tjej som kan bli en duktig läkare! Ge inte upp en sån bra möjlighet för att du mår dåligt. Du hade otur med ditt jobb, de är verkligen svin där. Du kan anmäla dem också! Sen det med din pojvkän det var verkligen hemskt och jag kan tänka mig hur ont det gör men det finns inte riktigt mycket du kan göra åt saken förutom att gå vidare sen vad som händer senare är upp till Gud. Hur skulle ni ha ett förhållande om du hade bott i Danmark? Nya möjligheter kommer öppnas för dig du kommer träffa folk men samma intresse. Du kommer ha det skönt! Ge aldrig upp en utbildning pga vänner eller så. Din framtid är viktigt här. Du vill väl inte ha en dålig framtid för att du valde att inte flytta till danmark för att du inte mådde bra? Allt kommer bli bra till slut det garanterar jag dig. Bara försök få dig själv att må bättre genom att påminna dig själv om hur smart du är, vilken familj du har och var glad för dina vänner. Livet funkar så, men det är upp till dig hur du vill må! Hoppas du tar till dig det jag har skrivit och hoppas på det bästa för dig.

2009-07-30 @ 11:24:52
Postat av: ,

life is what you make it !

2009-07-30 @ 11:57:32
Postat av: nicole

du är inte ensam ajnaz! allt kommer att lösa sig. ge de bara lite tid.

2009-07-30 @ 13:37:47
URL: http://nicolemileson.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror faktiskt att det kan vara nyttigt att ta ett sk. sabbatsår, för på så vis får man samlat sina krafter. Motivationen kommer nog också att växa sig starkare och du känner dig nog mer redo när du fått smälta allt. Gymnasietiden var tuff, jag vet. Därför är det tråkigt att huvudsakligen betygen ska avgöra om man får en studieplats eller ej till sitt drömyrke. Oroa dig inte... det kommer att lösa sig inom sinom tid. Jag vet att du kommer att bli en utmärkt läkare, för du har något som inte går att läsa sig till och det är din omtänksamhet. För det är ju inte så att bara för att man har fullpott innebär det att man är lämplig som läkare. Ge inte upp hoppet för ingenting är omöjligt. Jag tror på dig :)

2009-07-30 @ 21:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0