Reaktion från linas blogg, OVERSIZE

Blev nyss inspirerad av Linas blogg, inlägget Oversize
Hennes blogg är så jävla bra, så jag tycker faktiskt ni ska kolla in den istället för att jag ska återberätta hennes inlägg.

Inlägget fick mig att tänka på en sak... att jag också är så jävla trött på att höra om folks problem KONSTANT, när personen i fråga bara har sig själv att skylla ändå! Om ni har problem, visst ni får gärna tala med mig om det, jag älskar att lyssna på folks problem och ge råd, men gör något åt saken istället för att gnälla heeeeeeela jävla tiden!
Folk klagar på sin vardag hela tiden, när det egentligen är DOM SJÄLVA SOM SKAPAT DEN! Om ni inte är nöjda med era liv, gör det bättre? Gör saker som gör er lyckliga, gör saker som ger ert liv en mening. Sitt inte och böla och smitta alla andra med er negativitet.

I Linas blogg pratade hon om personer som klagade på sitt utseende, och det var där jag reagerade och höll med. Hon beskrev att folk som nu tycker att de är "tjocka", inte ska klaga över det, utan istället sluta äta skitgrejer och gå och träna! Sluta gnäll när det faktiskt finns saker som ni kan göra!

Jag tycker att jag själv är snygg. Klart att jag inte hade klagat om jag gick ner ett par kilo, men jag är ändå ganska nöjd. Men däremot så har jag otroligt lätt för att gå upp i vikt. En veckas skräpmat-ätande gör att jag går upp 1-2 kg, och det har hänt, så jag sitter inte här och hittar på.
Alla i min familj är överviktiga, främst mammas sida av familjen, och det är där jag har ärvt generna. Jag KAN bli hur smal som helst om jag vill, men det kräver mycket energi och motivation.. motivation som jag inte har för tillfället haha.
Och jag äter faktiskt ganska dåligt. Jag äter inte alls skräpmat ofta, MEN jag dricker mer läsk än jag borde, och jag älskar choklad. Jag är även medlem på Fitness24Seven, men jag tränar inte så ofta som jag borde, så jag har mig själv att skylla. Av den anledningen så klagar jag heller inte, för det är val som JAG gör, och ingen annan.

Men nu ska jag sticka och träna för att hålla min sexiga kropp i form :) hahha

Kommentarer
Postat av: PRINCESS

naw baby!<3

2009-01-27 @ 23:20:11
URL: http://tjjugge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0