Live from Umeå #2

Långt inlägg denna gången, sorry. Men det är bara för att jag berättar om hela resan i ETT inlägg haha.

Glömde säga att det var -24 grader igår. Ni kan inte föreställa er hur kallt det är! Vi promenerade ute i ca 10 minuter, jag hade min Goose-jacka på mig, men jag hade klänning och strumpbyxor. Mina ben var sååååå röda och iskalla!! Det var som om någon stack nålar i mina ben fyfan vad ont det gjorde. Vart vi än gick så hade jag med mig mina finskor haha, för jag kunde inte ha på mig dem ute. Jag hade stövlar på mig och bytte skor precis innan vi skulle in någonstans.

Igår fixade vi oss och stack ut på middag med familjen och Araz kompis Heddy. Hon är typ min brors bästa vän och hon bor här i Umeå, så vi gick och åt middag på hennes pappas restaurang. Där fanns allt från oxfilé till skaldjurs rätter, men jag åt pizza .. hahahaha. Men jag kan säga er en sak, det var den GODASTE pizzan jag någonsin ätit. Inte alls fettig eller degig, utan den var så krispig och gooooood! Malmös pizzor är skit jämfört med vad jag åt. Det är nog bara för att den tillagades i en riktig stenugn.

Vi satt på restaurangen från kanske 7 till 9, och sedan begav vi oss till "efterfesten" som hölls på en s.k. klubb som hette Apple. Där var de flesta av hans klasskamrater, hans vänner, och alla andras familjer såklart, så det var mycket folk. Vi drack lite drinkar, minglade, dansade till föttig musik hahah och vid halv 1 tog vi taxi hem. Här finns inga fastpriser förresten, allt går på taxameter. Men alla chaufförer är svenskar, så man kan pruta hur lätt som helst hahah så tröga chaufförer de fattar ingenting. Min bror bara "Ja, jag skulle vilja ha student-taxa". Chauffören bara "Visst". Och han visste att min bror har tagit examen. Alltså så himla lättlurade haha. Det jobbiga är att taxin är så jävla dyr med tanke på att det är taxameter, och sen måste vi ta taxi vart vi än ska gå, för det är för kallt att gå ute, även om det är 10 minuters promenad. Nu förstår jag varför man blir så motiverad att plugga när man bor här i Umeå... man kan ju inte gå ut haha så man är tvungen att sitta hemma och plugga.

Idag vaknade vi vid 11-tiden och började städa Araz rum. Egentligen är det inte hans rum, han har bara bott här i några månader. Så allt är helt fult härinne haha. Jag bara "Var fan är all din fina inredning?!?!" . Men ja, han ska lämna över rummet till någon student, så allt måste vara städat och tömt. Han har inte mycket grejer kvar här, nästan allt är i Växjö, men det som var kvar har vi nu fyllt i en massa väskor. Sammanlagt är det nog 8-9 medelstora väskor som vi ska ta med oss (min, mamma och pappas väska är inräknat), plus 1 resväska och en enorm påse med typ sänggrejer. Araz ska följa med oss till Malmö, så det blir kul att han är hos oss ett tag innan han åker till Växjö.

Vi ska till stan lite senare idag, och kl. 20.45 tar vi tåget till sthlm. Vi är framme där typ vid 07.00 , och sen går nästa tåg till Malmö kl. 08.31. Vi är framme i Malmö runt 13.00 imorgon. Fyfan vilken resa säger jag bara..

Jag saknar Danne och jag saknar mina vänner jättemycket :(. Ville verkligen gå ut med mina vänner i helgen:(. Har typ inte träffat mina vänner på en hel vecka. Och nu kommer jag vara helt död när jag kommer hem på söndag, och sen blir det skola igen på måndag, och prov igen på torsdag.. Känns som om helgen bara försvunnit.. men jag har haft skitroligt, så det var värt det.

Ska lägga in alla bilder sen jag lovar !! Kan inte ladda upp något nu eftersom jag inte har några kablar.
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0