Djurvän

Idag räddade jag en hund ! Ska skriva hela historian eftersom jag är så stolt över mig själv !
Det började med att jag stod på busshållplatsen imorse och skulle till skolan. På andra sidan gatan står en ganska så stor hund, hon liknade en pitbull men det var det inte riktigt. Det är samma hund som i Turner & Hootch - filmen hahaah. Vi som stod på hållplatsen förstod ganska snabbt att hunden inte hade någon ägare eftersom hon inte hade något band runt halsen eller så. ..
När bussen kom så hoppade alla på bussen.. och det gjorde hunden också HAHAH. Hunden var sååååå snäll! Hon gick runt och nosade på alla som satt på bussen och så fort någon kom in i bussen så sprang hon fram till dörren för att se vem som kom in.
Efter ett tag började vi på bussen ta allting på lite mer allvar, så vi sa till chauffören att det var en herrelös hund på bussen, och chauffören blev helt chockad: "VA?! Är det inte någons hund? Var hoppade den på? Vad ska jag göra bla bla?". Så efter ett tag bad han någon ringa polisen och ingen verkade ta upp sin mobil för att ringa så jag fick spel på alla okänsliga människor och tog upp min egen telefon. Alla brydde sig tillräckligt mycket för att gulla med hunden och klappa henne, men så fort det handlade om att HJÄLPA henne så backar alla ur?
SÅÅÅ i alla fall, jag ringer polisen och de kopplar mig vidare till någon i Hässleholm som såklart skrattade åt att en HUND hoppar på bussen. Hon bara "Jassååå har hunden betalat för att få åka med:D?". Liksom.. varför dra skämt? Hahah. Så hon snackade med mig, ville ha mina uppgifter av någon konstig anledning, men till slut sa hon att hon "ringer upp snart". Det gjorde hon såklart inte, så jag bestämde mig för att hoppa av på Gustav Adolfs Torg och ta med hunden när jag gick av. Och hunden följde efter mig tack o lov.
Jag satte mig på busshållplatsen och lekte lite med hunden så att hon skulle lugna sig, så efter ett tag satt hon stilla bredvid mig. Ööööövergulligt ! Fick först panik för jag visste inte hur jag skulle hålla henne på plats utan något band runt halsen? Men det löste sig. Sen ringde jag till slut 112 eftersom Hässleholm-kvinnan inte ringde tillbaka. Och kvinnan i telefonen drog samma skämt som Hässleholm-kvinnan (det där om att hunden ej betalat). Och efter 10 minuter kom polisen dit och de försökte få hunden att visa lite uppmärksamhet men det gick inte. Efter ett långt försök att försöka trä något runt hundens hals som koppel så bestämde sig polisen för att jag skulle sätta mig i bilen och kalla på hunden eftersom den tydligen blivit fäst vid mig. Så det gjorde jag. Och sedan fick vi åka till polisstationen där de tog hand om hunden och sådär. Sen körde polisen mig till skolan hahaha. De bara "Ja vi kan släppa av dig en bit därifrån, vissa vill liksom inte stiga ut ur en polisbil när de är påväg till skolan haha". Jag bara "Ja det kan ni göra, men egentligen spelar det ingen roll. Mitt första besök i en polisbil blev ändå för en GOD sak :D". Hahah yeeey överlycklig, och polisen uppskattade det sååå mycket, så jag är superglad ni anar inte!
OKEJ det var allt. Blev lite försenad till skolan hahah men skit i, det var för en god sak :)

PUSS nu ska jag.. äta tror jag.

Kommentarer
Postat av: Tannaz

STOLT ÖVER DIG!!!!!!!!

2009-01-08 @ 22:53:02
URL: http://hypnootiq.blogg.se/
Postat av: Tannaz

STOLT ÖVER DIG!!!!!!!!

2009-01-08 @ 22:53:12
URL: http://hypnootiq.blogg.se/
Postat av: heleniis

what a SHERO!

2009-01-08 @ 23:01:38
URL: http://armedmonkey.blogg.se/
Postat av: lina

haha du e superwoman

2009-01-09 @ 22:58:22
URL: http://tjjugge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0