Back from Umeå

Är hemma nu, resan var ganska lång. Eller första resan från Umeå-Sthlm var ganska enkel. Vi hade liggvagnskupé, så den bestod bara av sängar. När vi kom in märkte vi att varje rum hade 6 sängar, vilket betydde att vi skulle dela kupé med två andra personer, och det var ett äldre par. Så vi fixade sängarna direkt, och efter en halvtimmes resa så la jag mig i sängen, läste några sidor i min bok, och sen somnade jag haha, jag sov under hela resan.

Sen bytte vi tåg i Sthlm men vi hade lite mer än en timmes paus, så vi gick till McDonalds och åt frukost.
Resan från Sthlm-Malmö var jättebra. Det var vanliga sittplatser men de var jättestora och bekväma så allting gick galant. Jag sov också i 2 timmar så det var skönt.

Det jobbiga med hela resan från Umeå var att vi bar på 13 väskor. En av dem var en enorm påse med sänggrejer till Araz lägenhet, och en av väskorna var en enorm resväska. Att bära på dem var inte lätt. Vi kunde inte förflytta oss någonstans utan vagn, och det var skitjobbigt att lasta in och lasta av väskorna från alla tåg. Ingen människa är villig att hjälpa en stackars blattefamilj heller, jävla oförskämda människor haha.



 Min bror hoppade av i Alvesta (ligger precis vid Växjö), och han tog med sig allting utom min lilla väska, mammas väska och pappas väska. Stackarn fick bära på allting helt själv, men han ville göra det. Han ville ta hem allting direkt istället för att först åka till Malmö och sen köra med alla väskor till Växjö. Han fick åka en kort tågresa från Alvesta-Växjö, så vi var oroliga för det, men det gick tydligen bra med väskorna osv.

Iaf, på Malmö Central tog vi tåget till Oxie, och nu är jag hemma, har nyss duschat och packat upp och så. Nu måste jag organisera mig lite, och rensa garderoben eftersom den är helt full. Garderoben spricker snart, så jag måste flytta en massa grejer.

Lägger in bilder efter det.
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0