Ögonproblem..

Revolutionary Road var skiiiitbra ! Verkligen värd att se!
Den får betget 4 av 5. Skitbra skådespelare och verkligen en bra historia..

Just det.. jag var på synundersökning idag för att få nya linser, men jag fick inga haha.
För 9 månader sen köpte jag nya linser (för 6 månaders användning), men efter endast 3 månader fick jag byta dem till en ny styrka (jag fick alltså nya linser för 6 månader).
Efter ytterligare 4-6 månader (alltså nu nyligen) så såg jag dåligt i dem igen.. Jag behövde samtidigt nya glasögon, så jag bestämde mig för att köpa nya glasögon och skita i linserna ett tag. Har använt glasögonen ända sen jag fick dem, eftersom jag ändå inte ser bra i linserna, och jag kunde inte lämna tillbaka linserna IGEN, så jag sket i dem. 

Hon som fixade glasögon åt mig sa att jag borde kolla upp ögonen hos en läkare för säkerhets skull eftersom min syn hade försämrats så snabbt.
Har en tid hos en privatläkare den 19 februari, så fram tills dess bad optikern mig att bara använda glasögon och vänta med att köpa nya linser förrän jag varit hos läkaren. Hon sa att det antagligen inte är något farligt, att detta kan hända många, men att det heller inte är vanligt, så det borde kollas upp.
Så.. där har ni hela historien.
Sammanfattning:  
För 9 månader sen : -3.75
För 6 månader sen (alltså efter 3 mån.) : -4,00 (försämrats ett steg)
Typ Idag : -4,75 (försämrats tre steg)
Oftast försämras mina ögon med ett steg var 6:e månad

Imorgon har jag studiedag, så jag ska sova gott.
Nu måste jag fortsätta läsa så att jag KANSKE orkar se en film senare ikväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0