Ögon-snacket !

Ja i morse vaknade jag upp kl 11 (hade lagt alarm) eftersom jag skulle till Nathalie i min klass och jobba lite med projektarbetet. Både Nathalie och Jassi bor i Caroli så det var superbra, kunde promenera dit på 5 minuter :) hihi. Men jag köpte först 2 bananer inne på Malmborgs hahaha för jag hann inte äta något hos Jasmine.

Efter det så gick jag till Djäknegatan, för jag skulle på ögonundersökning där hos någon sån privatklinik. Mamma mötte mig utanför, så vi satt och väntade i typ 20 minuter på min tid eftersom jag var där tjugo i 3 haha. Innan undersökningen fick jag ta några ögondroppar som gjorde så SJUUUKT ONT. Efter att jag tog dem och nästan började skrika så sa sjuksköterskan "Oj, jag kanske borde ha sagt till dig innan att det kommer svida lite grann". SVIDA LITE GRANN? Det kändes som om någon brände hål i mina ögon. Fyfan alltså.. Dropparna var alltså till för att göra pupillerna större, så jag fick gå ut i väntrummet och vänta i 15 minuter tills dropparna gav full effekt haha.

Mamma: Du passar inte i svart ögonfärg haha
Ajnaz: Vadå , var fick du det ifrån?
Mamma: Ja, pupillerna har blivit skitstora nu, man ser knappt din egen ögonfärg.
Ajnaz: Allvar.. *tar fram spegel*... SHIITTANS :| Mamma ta foto till min blogg!

HAHA


 

I alla fall, det var inget fel på mina ögon. Allt såg fin fint ut :). Han sa bara att anledningen till att styrkan på mina ögon har förändrats jättemycket den senaste tiden, är eftersom jag är i slutet av "tillväxtfasen" eller rättare sagt PUBERTETEN, hahah det låter skitskumt. Har nog inte använt eller hört det ordet på flera år. 
Tydligen brukar styrkan på ögonen ändras ganska mycket under en kort tid när man är i slutet av puberteten, och sen brukar det stanna av.  Så förhoppningsvis blir min syn inte mycket sämre, men tydligen kommer synen fortfarande förändras fram till 24-års ålder, så liiiite sämre blir de nog. Men men, det klarar jag väl :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA SHIIT :O

2009-02-19 @ 20:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0