fråga om linser!

Anonym om Stan:
hha aså behöver hjälp me en grej, i helgen skulle ja testa linser utan styrka asså för FÖRSTA GÅNGEN, ja klarar inteee av det mina ögon börjar blinka av sig själv hahaha mina kompisar fick hålla i mig o allt men de gick ändå itne o tillslut gick linsen sönder :( hur gjorde du första gången?


SVAR: hahahah så ball. Alltså jag prövade linser för första gången när jag var runt 12-13 år, så jag kommer inte ihåg så mycket av det. Men jag kommer ihåg att jag vaknade en halvtimme tidigare varje morgon bara för att det tog så lång tid att sätta i linserna hahah.

Tips #1: Ha en linsvätska i närheten. Det är lättast att sätta i linserna när de är jätteblöta, t.ex. när du precis tar ut dem ur förpackningen eller behållaren. När linsen är torr så hoppar den ut ur ögat eftersom den inte får ett bra grepp om ögat. Så det är bäst att fukta linsen efter ett tag, och då går det kanske lättare.
Tips #2: Försök verkligen att hålla ögat öppet och placera INTE linsen mitt på ögat, utan placera kanske en tredjedel mitt på ögat, och resten på det vita området. NÄR LINSEN ÄR I ÖGAT SÅ SKA DU INTE BLINKA, FÖR DET ÄR DÅ DEN HOPPAR UT! Du ska FÖRST titta upp, ner, höger, vänster. För då kommer linsen automatiskt placera sig mitt på ögat. När du har tittat åt alla håll så kan du blinka. Då kommer linsen inte hoppa ut :)

Långa tips men jag hoppas att det hjälper! hahah


Kommentarer
Postat av: Anonym

TAAAACK för svaret :D

2009-12-02 @ 14:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0