Löjligt med Valborg.

Var på en jobbintervju idag :). Eller det var snarare ett informationsmöte/intervju. Chefen var från Australien och kunde bara engelska. Jag tyckte det var fantastiskt! Äntligen kan jag få visa lite mer språkkunskaper:). Jobbet är inom försäljning, direkt försäljning (inte telefonförsäljning). Jobbet var helt underbart. Så vi får se hur det blir. Men jag orkar inte vara positiv för det är då jag aldrig lyckas med någonting. Orkar inte få upp några förhoppningar.

Ska snart äta lasagne! MUMS! Har inte ätit sen lunch i skolan kl 11 ! Omg.
Sen måste jag skriva färdigt mina labbrapporter eftersom de ska in innan midnatt ! PANIK

Sen blir det matte pluggande resten av kvällen medans alla andra är ute och super sig fulla. TÖNTAR säger jag bara.
Tycker det är så fånigt att folk ska dricka sig fulla bara för att det är Valborg. Det är inte "meningen" att vi ska dricka på denna dag, vilket alla tror. Meningen är att man ska samlas kring stora brasor för att fira det nya året. Man firar att sommaren är på väg och att man glömmer allt det gamla.
 Men alla vi har gjort dagen till en skum tradition. Så medans ni andra är ute och dödar onödigt många hjärnceller så ska jag ta det lugnt och fira min ännu levande hjärna.
Hade faktiskt velat festa ikväll, missförstå mig inte, jag är sugen på att festa som FAN. Men tycker bara det med spriten är så jävla löjligt. Varför ska man dricka extra mycket bara för att det är Valborg? Okej om det är jul eller nyår eller någons födelsedag, men valborg? Snälla kom igen.
 Skitmånga från min klass ska till Slagthuset. Hade gärna velat gå dit. 7 dansgolv och 15 DJ´s. Men det är omöjligt att få tag på biljetter nu, så jag struntar nog i det.

Ibland känner jag mig inte som en tonåring.. (sorgligt ibland).. En vanlig tonåring hade aldrig kunnat tänka sig att sitta hemma på Valborg. Men det är nog det som gör mig speciell:). Jag vågar vara precis hur jag vill.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahaha tro mig det är MÅNGA som sitter hemma på valborg

2009-05-01 @ 21:48:32
Postat av: undrar bara?

alltså jag har en fråga, varför har ni gjort valborg till så stor sak, jag menar både du och jasmine har skrivit att ni inte "firar" valborg längre, sitter hemma osv. Ni är medvetna om att valborg firas i alla åldrar , sen att vissa dricker sig fulla och yrar och andra tar ett glas vin med god middag är en annan sak.

2009-05-04 @ 16:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0