MIN NYA DIET

Men detta är det sista. Ville bara säga att jag har börjat på min "diet" nu. Egentligen är det ingen diet. Men för mig är den det. Jag brukade dricka läsk minst 3-4 gånger i veckan och äta lite godis då och då. Inte nog med det, jag åt mer skräpmat än jag borde och jag åt vid mycket sena tider. Och jag rörde inte på mig alls.

Igår började min diet, och jag ska verkligen försöka hålla den. Det är egentligen otur att sitta och prata om det. Men jag måste bara säga att jag är väldigt stolt över mig själv.

Vad jag ska göra under dieten:

  • äta minst 2-3 frukter per dag. Jag går alltså från 2 frukter i veckan till 2-3 per dag.
  • äta skräpmat ENDAST på helger
  • ha med vattenflaska till skolan varje dag
  • äta kycklingsallad till middag, annars något annat nyttigt
  • ingen choklad på vardagar
  • nyttig frukost, helst havregrynsgröt varje morgon - undantag på helger
  • FÖRSÖKA TRÄNA MINST 3 GÅNGER I VECKAN

Har också andra ideér men det kommer väl med tiden. Jag börjar såhär :). Man ska aldrig gå från allt till inget. Man ska gå från mycket till mindre

MÅNDAG:
Frukost (kl. 07.00): 2 toast med smör och marmelad
Mellanmål: 1 äpple
Lunch i skolan (kl. 12.30): Makaroner och köttbullar, ketchup, keso + 1 glas mjölk
Mellanmål (kl. 14.00-15.00): Kycklingsallad på MAX + coca cola zero
Middag (kl.18.00): 4 pannkakor + 1 glas mjölk
Kvällen: 1 äpple

TISDAG:
Frukost (kl. 06.30): Havregrynsgröt med lite äppelmos och mjölk
Mellanmål: -
Lunch i skolan (kl. 11.45): ris med böngryta, majs, pastasallad + 1 glas mjölk
Mellanmål: 1 äpple
Middag (kl. 15.30) : Grilled chicken sambal på Espresso House
Kvällen: 1 äpple

Och nu är jag fett hungrig.. men jag ska inte äta något för det är för sent!
Och vi har en hel skål med chokladbitar på köksbordet som jag inte har rört..

DET SER BRA UT! Vad tycker ni? Kommentera gärna med förslag på nyttiga grejer jag kan äta. HELST saker till middag för jag är skitkass på att äta nyttiga middagar.

Frukost imorgon: Havregrynsgröt + 1 kokt ägg på 2 knäckebröd


Kommentarer
Postat av: Anonym

om du uteslutar all kolhydrater kommer du rasa i vikt. Ät stekt ägg med bacon nyttigt, drick vatten ist för mjölk. Linser böner är nyttigt, Om du dricker coca cola zero lär du få mer matsug/hungerkänsla pga sötningsmedlet som är i.. Men egentligen kan man äta allt så länge de e små portioner. take care:)

2009-04-22 @ 09:52:50
Postat av: Anna

Vet inte om det kom med som jag skrev så skriver det igen :) om du ska låta bli att äta pasta/bröd och allt det där så måste du göra det hela livet för att direkt när du börjar äta pasta och sånt igen kommer du gå upp det du har gått ner så det är bättre att äta mindre mängd av de eller byta ut det med sallad nån gång :)

2009-04-22 @ 22:16:05
Postat av: Anna

Vet inte om det kom med som jag skrev så skriver det igen :) om du ska låta bli att äta pasta/bröd och allt det där så måste du göra det hela livet för att direkt när du börjar äta pasta och sånt igen kommer du gå upp det du har gått ner så det är bättre att äta mindre mängd av de eller byta ut det med sallad nån gång :)

2009-04-22 @ 22:43:02
Postat av: Anonym

duktigt

2009-04-23 @ 13:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0