Min dag

Ahh idag är första dagen på länge som jag INTE sovit efter att jag kommit hem från skolan haha. Idag hade jag däremot bara en lektion - matte. Efter det åkte jag, Paula och Hedvig till Davidshallstorg för att fika (igen) på Espresso House. Men jag åt inget denna gången, tog bara en mudcake med chailatte som är min favoritkombinationnnnn!
Efteråt stack vi till Malmömässan eftersom det var någon SACO-mässa, och jag fattade inte riktigt först att ALLA malmös 3or skulle vara där. Men där ser man minsann. Jag träffade även på folk som inte ens går i gymnasiet haha, men det spelar ju ingen roll, alla var välkomna. Det var egentligen planerat att jag skulle gå på några föreläsningar. Där fanns inget som frestade mig så jäääättemycket, men efteråt ångrade jag mig haha. Träffade på Rebecca och Jasmine där också. Blev först helt chockad, jag bara NI?! Ska NI vara här och kolla utbildningar?! Ni som hatar plugg mest av allt hha. "Ja men vi ska kolla på Make-up utbildningen:D". Okej nu förstår jag.. hahahah skitball.

Stack tillbaka till stan med Rebecca efter att vi hade kollat runt på Saco-mässan ett bra tag. Vi satt och fikade med Felicia och Malin på Barista, mysigt mysigt. Men jag beställde ingenting, hade ju redan fikat tidigare idag. Och jag fikade även igår så jag orkade inte mer haha. Och just det, efter en stund joinade Toni och Danne oss :). Vi träffade dem på Saco-mässan också.

Vid 3 tiden åkte vi hemåt, och jag bestämde mig för att börja plugga diiiirrrrr. Jag skrev klart min biologiuppgift, måste bara fråga några i klassen imorgon angående "referenser"? Jag förstår inte vad läraren menar med att man ska referera löpande i texten? Hon vill att man ska skriva varje gång man tagit fakta från någon sida i boken. Men jag menar, jag har blandat allting ju. Jag har fakta från olika sidor lite överallt, det kommer bli jättemånga siffror ju :S ahh hatar sånt. Man hade bara kunnat skriva bokens namn som källa i slutet på hela arbetet. Men nä hon ska ju göra allt så komplicerat. Man skulle skriva max 3 sidor där man skulle jämföra en massa grejer hos olika djurgrupper (orkar inte nämna allt). Men typ 2 och ½ sida är bara fakta? Så jag vet inte riktigt vad hon kommer ge mig för betyg.. men men.

Nu ska jag läsa några sidor i kemiboken inför laborationen imorgon, och sen läsa några sidor i svenska boken som vi har i läxa till imorgon och sen ska jag försöka läsa så mycket jag kan i boken vi fått att läsa i svenska. Har 90 sidor kvar som ska vara utläst till på fredag.. i´m screwed.. HAJDO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0